Kaj te muči njofra: Računi za plin

Za emisiju „Kaj te muči, Njofra“ primili smo niz pitanja slušatelja vezanih za nedobivanje računa za potrošeni plin, koja smo proslijedili nadležnom HEP Plinu u Osijek te u Ivaplin d.o.o. Ivanić-Grad.

1. Slušateljica je u 7. mjesecu 2022. platila 1.317,29 kuna za plin za obiteljsku kuću u kojoj nitko ne živi, već samo ljeti dođe na godišnji odmor, a naknadno joj je došlo još računa, koji nemaju veze sa stvarnom potrošnjom, koju uredno javlja u Ivaplin, a sa HEP Plinom u Osijeku nikako ne uspijeva doći do usklađenja između uplaćenog iznosa i stvarno potrošene količine plina. U komunikaciji sa HEP Plinom rijetko uopće dobije telefonsku vezu, a kad dobije, osoba s kojom komunicira ne može prekontrolirati i uskladiti potrošenu količinu plina s uplaćenim iznosom. Slušateljica je ogorčena i zabrinuta, pita na temelju čega joj se šalju računi za plin koji nije potrošen, boji se da bez svoje krivnje bude tužena...

2. Stanari zgrade Vukovarska 2-4 u Ivanić-Gradu imaju grijanje iz zajedničke kotlovnice, za koje su godinama Ivaplinu plaćali plin prema kvadraturi stana. Iz tvrtke Ivaplin su dobili informaciju, da su podaci za obračun njihove potrošnje plina za grijanje (površine stanova) proslijeđeni u HEP Plin Osijek, ali nitko u zgradi još nije dobio račun za plin za grijanje u zgradi. Ljudi su zabrinuti, koliko će puno morati platiti odjednom, i kad će to biti...

3. Pošto je HEP Plin prošle godine iz raznih razloga odjednom dobio puno novih potrošača, zašto se na ivanićgradskom području ne koristi uslugama Ivaplina za očitavanje brojila, obračun potrošnje i dostavu uplatnica potrošačima, kad Ivaplin ima za to uhodan sistem? Pogotovo za slučajeve, kao što je ovaj s potrošačima u zgradi sa zajedničkom kotlovnicom, ali i za druge, što bi svima uštedjelo stres i brigu?

Iz HEP Plina u sedam dana nismo dobili odogovor, a „Ivaplina“ su nam odgovorili:

„Na upite slušatelja OBITELJSKOG RADIA IVANIĆ, koje ste nam dostavili Dopisom od 17.01.2023. g. vezano za probleme s izdavanjem računa za plin nakon što su svi krajnji kupci u opskrbi IVAPLIN-a s danom 01. 04 2022. godine prešli u opskrbu zajamčenog opskrbljivača HEP-PLIN d.o.o, dajemo sljedeće odgovore:

1. Za podatke o potrošnji plina (stanje plinomjera) na svim obračunskim
mjernim mjestima priključenim na distribucijsko područje IVAPLIN-a (Grad Ivanić-Grad, Općina Križ i Općina Kloštar Ivanić) i dalje je nadležan IVAPLIN kao distributer plina, samo što od 01.04.2022. godine te podatke za svakog krajnjeg kupca, uključivo i za zgrade podijeljeno po površini stanova, mjesečno dostavlja HEP-PLIN-u. Mjesečni izvještaj koji šaljemo HEP-PLIN-u sadrži podatak o potrošnji plina te oznaku jednog od sljedeća tri propisana načina na koji je IVAPLIN utvrdio taj podatak: a) na temelju očitanja, b) procjene potrošnje prema odgovarajućem prethodnom obračunskom razdoblju potrošnje plina ili c) prema podacima zaprimljenim od krajnjeg kupca.

Svim kupcima je dobro poznato da, kao i prije 01.04.2022. godine, očitanja plinomjera koje će IVAPLIN dostaviti HEP-PLIN-u u mjesečnom izvještaju mogu dostaviti IVAPLIN-u na jedan od sljedećih načina: osobno dolaskom u sjedište IVAPLIN d.o.o., Ulica Krešimira IV 10, Ivanić-Grad; na broj telefona: 01 2831 278, 01 2831-270; na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. <mailto:Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.> ; upisom stanja plinomjera putem web adrese: https://www.ivaplin.hr/index.php/centar-za-korisnike/dostava-stanja-plinomjera-3.

Za obračun i izdavanje računa kupcima za isporučeni plin nadležan je opskrbljivač HEP-PLIN. Obračunsko razdoblje za koje opskrbljivač izdaje račun iznosi jedan mjesec, a iznimno za obračunska mjerna mjesta krajnjeg kupca iz kategorije kućanstvo (TM1, TM2, TM3, TM4 i TM5) može iznositi tri ili šest mjeseci (članak 17. Općih uvjeta) i taj postupak je također u nadležnosti opskrbljivača HEP-PLIN-a i dinamika izdavanja računa ne ovisi o IVAPLIN-u (dio teksta podebljan u redakciji radija).

Osim što svakodnevno upućujemo kupce da se za izdavanje računa i usklađenja uplaćenog iznosa i stvarno potrošene količine plina obrate na službene kontakte HEP-PLIN-a, zaposlenici IVAPLIN-a često posreduju i kontaktiraju HEP-PLIN za kupce kako bi im pomogli da riješe problem s usklađenjem podataka.

S obzirom da su nam se kupci žalili da od HEP-PLIN-a i IVAPLIN-a dobivaju različite informacije vezano za ove postupke, dana 28.09.2022. godine dostavili smo HEP-PLIN-u Dopis kojim smo zatražili da sve nedoumice koje bi se mogle javiti vezano za postupanje prema kupcima u ovom postupku obračuna isporučenog plina i naplati naknada, rješavamo u međusobnoj komunikaciji radi zauzimanja zajedničkog stava i jednoznačnih odgovora te otklanjanja svih nejasnoća i nedoumica kod krajnjih kupaca korisnika naših usluga. Na žalost, problem s izdavanjem računa nije riješen.

2. Prema naprijed propisanim nadležnostima IVAPLIN-a i HEP-PLIN-a, IVAPLIN je otvoren za potencijalnu poslovnu suradnju s HEP-PLIN-om vezano za uslugu dostave računa kupcima, ali ta suradnja neće riješiti problem računa koje kupci i dalje ne dobivaju i koje im samo HEP-PLIN kroz svoj poslovni sustav može izdati i uskladiti ih s podacima o stvarnoj potrošnji koje dobiva od IVAPLIN-a mjesečno, kako je naprijed opisano.

Za sve dodatne informacije ostajemo na raspolaganju.

S poštovanjem,
Tatjana Popovac, dipl.iur. pomoćnica direktora“

Za komentar smo zamolili i gradonačelnika Ivanić-Grada Javora Bojana Leša, uz pitanje slušateljice također postavljeno u emisiji, zašto Grad Ivanić-Grad (kao suvlasnik Ivaplina, te JLS koja vodi brigu o komunalnoj infrastrukturi) ne osigura građanima da im se uredno svakog mjeseca dostavljaju računi za potrošeni plin? Gradonačelnik je odgovorio, da su dosadašnji pokušaji da se to riješi s nadležnim HEP Plinom bili neuspješni, ali se nada da će s vremenom ipak uspjeti.

zlatni miš

"Zlatni miš"

Na 11. Danima elektroničkih medija, Obiteljski radio Ivanić je primio nagradu „ZLATNI MIŠ“ za najbolju Internet stranicu.

Ocjenjivački žiri na čelu s dr. sc. Zdravkom Kedžom dodijelio je nagradu za platformu na kojoj na jednom mjestu slušatelji imaju mogućnost pratiti program putem online streama, preslušati emisije emitirane u radijskom programu na 99,4 MHz, te pročitati izbor iz lokalnih vijesti Otoka Ivanića.

Kontakt info

OBITELJSKI RADIO IVANIĆ

Park Stjepana Posezija 6
10 310 IVANIĆ- GRAD

Centrala: 01 28 81 656
Fax:  01 28 81 655
Studio:  01 28 81 657, 01 2882 984

E-pošta: oriivg@inet.hr - oriivg@net.hr

Volim Ivanić
Ivanić Grad
Općina Križ
Općina Kloštar Ivanić